tirsdag 17. august 2010

Deilige knekkebrød...

Jeg har fått en oppskrift på knekkebrød som er kjempegod, og den tenkte jeg å dele med dere i dag!

                                                                     Så her er den:)

3,5 dl grov rug                                                         
3,5 dl små havregryn
1,5 dl sesamfrø
2 dl solsikkefrø
1 dl linfrø
1 dl kruskakli
1 ts alt
7 dl lunkent vann med 1 ts honning

Evn. 1/2 dl hakkede valnøtter

Bland til grøtaktig konsistens og fordel på to stekebrett.
Stekes på 190 grader i 10 min. (For begge brett må du finne din egen temp på varmluft..)
Ta ut brettene og rut opp med kniv. Sett tilbake i ovnen og stek i 30 minutter. Legg alle knekkebrødene  på et brett, og tørk i 100 grader, med døren på gløtt i minimum 1/2 time.

                                                          Foto: Ninas Interiør
                                               
                     Håper det smaker!:)    





11 kommentarer:

  1. Hei Nina og takk for kjempekoselige hilsner hos meg! Er så hyggelig med slike tilbakemeldinger og mange av oss har nok mye til felles ja ;) Her hos deg har jeg gått glipp av MYE skjønner jeg.. he he.. har ikke hatt så mye tid til blogging i det siste. Så utrolig mange fine innlegg du har hatt i det siste!! Nå har jeg kost meg med alt fra båttur, gjenbruk (wow, så bra!), lekker hall, shopping på Ikea og Home & C.. Koselige ting til kjøkkenet du har kjøpt, det passet fint med det røde og hvite. Jeg har også lenge tenkt at jeg skulle kjøpe oppvaskmiddel og gulvsåpe fra Durance, men det har blitt med tanken så langt. Kanskje det blir litt mere morsomt å vaske når en har så lekre såper? ;) Det er så koselig hos dere, gardinene lekre og kjøkkenet med peis i tilknytning veldig koselig! Takk for oppskrift på knekkebrød. Har alltid synes at det høres så vanskelig ut å lage..hmmm..jeg må spise glutenfritt selv og er ikke sikker på hvordan det er å lage knekkebrød da, får sjekke det litt ;) Ønsker deg en fiin uke vennen <3 Klem Gry

    SvarSlett
  2. hei.
    så flott,de skal jeg prøve,
    så nydelige ut.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  3. Mmmm, dette hørtes sprøtt og godt ut?
    Kanskje jeg skulle prøve å lage sånne når formen blir bedre?

    SvarSlett
  4. For en flott blogg du har:) Og nydelig header! Jeg lager slike kbekkebrød hele tiden og de er knall gode og ikke minst sunne:)

    SvarSlett
  5. De knekkebrødene så kjempegode ut ;-)- og ekstra delikate ble de i den fine kurven.
    Takker så mye for gode tips til hva man kan bruke norgesglass til. Har noen glass stående, og ideen med å ha bestikk i dem var kjempefin. Det skal jeg prøve ;-)

    Hilsen fra
    HG

    SvarSlett
  6. Heisann...her inne har jeg aldri vært før...kjempefin blogg. Knekkebrødene er kjempegode, her blir de borte med det samme de er kommet ut av ovnen.

    SvarSlett
  7. Knekkebrød baking er en super ide !
    Har ikke tenkt så langt..
    Må prøves :)

    Ha en fin kveld, hilsen Lilleba på Rusk og Rask

    SvarSlett
  8. Disse SKAL jeg prøve. Har tenkt i flere dager at jeg skal lage mine egne knekkebrød og denne oppskriften så jo super ut. Takk for at du deler den med oss :D Tusen takk for varm kommentar hos meg. Det blir jeg kjempeglad for. Nydelig blogg du har!!!
    Stor klem Susanne

    SvarSlett
  9. Jeg prøvde knekkebrødoppskriften fra bladet Jeanne de arc, og de ble så harde at jeg kunne drept naboen med dem hvis jeg ville. Det ville jeg heldigvis ikke da, hehe. Jeg burde kanskje ikke gi opp?? Blir ikke disse harde?

    SvarSlett
  10. Så flink husmor. Jeg er imponert...

    MC

    SvarSlett
  11. Hmmmm....dette så godt ut. Når jeg først er inne i oppskriftmoduset må jeg notere ned denne også. Takk skal du ha. Nyyyydelig hus du bor i også.
    Ha en fin kveld
    Klem fra Maliva

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar hos meg! Blir såå glad!:) Klem Nina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails