søndag 21. februar 2010

Hvordan lage en englestrut?...

Jeg lovte for en stund siden at jeg skulle vise hvordan man lager disse strutene, og nå har jeg gjort et lite forsøk her.. Er ikke verdens beste læremester, men kan jo hende at noen skjønner noe:)


Her er hva man kan bruke: Et ark som er litt stivt, stempelsverte, blonde, et bånd med hjerter på (fra Nille), et ark med gammel skrift (dette er fra Panduro), og forskjellige bånd til å henge struten i.

 
Her har jeg rullet sammen arket, limt  det sammen og klippet det jevnt rundt med en saks som lager denne litt slitte kanten.

 

Her kan dere se nærmere hvordan arka blir når man bruker denne saksa her, som forøvrig er fra Euro Pris, og kosta en slikk og ingenting:)


Her har jeg begynt å lime på arket med skrift på. Og så har jeg tatt på litt stempelsverte øverst langs kanten, og nederst på tuppen.



Her har jeg limt på en blonde, festa båndet med hjertene med en liten tape-bit, limt på litt flere hjerter, og satt på en liten sløyfe øverst. Så har jeg tredd et tynt bånd gjennom to små hull som jeg har laga på hver side, og bare knøte en knute på innsiden, så det skal holde seg på plass.

 

Foto: Ninas Interiør


Puh!  Får håpe dere som er interessert i dette, skjønte noe av det!:)

Nå skal jeg sette meg å se på skiskyting, så dere får ha en fortsattt fin søndagskveld!

Klem  

9 kommentarer:

  1. Så flink 'lærer' du er. Denne var jo superfin. Dette skal jeg ivertfall prøve:) Takk for opplæringen. Ønsker deg en fin kveld foran TVen og HEIA NORGE!!!

    SvarSlett
  2. Hei Nina. En hilsen her med -15 grader. Du er flink med hendene og de kremmerhusene ble fine. Her males det med hvitmaling fortsatt, men er snart ferdig. Fikk ikke tatt noen bilder i dagslys så det blir senere. Ha en fin kveld.
    Britt Eva

    SvarSlett
  3. Hei!!
    Nydelig kremmerhus du har laget!!
    Her var det masse gode tips, nå kan til og med jeg greie det....behøvde et kurs i dette:))
    Ønsker deg en fin uke..tross all snøen, klem Hanne

    SvarSlett
  4. Har bladd meg gjennom mange innlegg i bloggen din og storkost meg. Flotte bilder. Gode ideer. Ja,en helt herlig inspirerende blogg.

    SvarSlett
  5. Så mye koselig og inspirerende det er å finne her! Veldig kjekt med forklaring. Har en tendens til å lage om igjen det samme hele tiden. Kjekt med noe nytt!
    Veldig skjønne kremmerhus - elsker stilen.

    Ha en flott uke.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  6. Kjempefin forklaring, som t.o.m. mor forstår :) Skikkelig søt strut!

    SvarSlett
  7. slike vil jeg og prøve meg på : ) Tusen takk for at du deler med oss!!
    Ha ei flott helg!
    Klem Tove

    SvarSlett
  8. Hei, jeg har tenkt lenge på å lage et slikt kremmerhus etter at jeg så det ble solgt julepyntede i butikker til jul. (De var ganske enkle og ganske dyre!) Jeg driver med scrapbooking, og tenkte at jeg skulla da jammen klare å lage et sånt sjøl! Nå ble jeg inspirert. Takk. Titt inn på siden min og se på dropsboksene jeg har pyntet! Jeg legger meg til som følger hos deg, så jeg får sett hva som skjer i hagen din i år. Nå er det ikke lenge igjen!!

    SvarSlett
  9. Sååååå Nyydelig:))) Kjempeflink er du.))
    Første tittn i din koslige og inspirerende blogg, du har herved en ny følger!!:)
    Klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar hos meg! Blir såå glad!:) Klem Nina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails