mandag 25. mai 2009

Hage-inspirasjon

Helgen har gått som en røyk! Med jente-fest på lørdag, og konfirmasjon på søndag... Jeg rakk faktisk å ordne litt i hagen på lørdag formiddag, og attpåtil fikk jeg tatt noen bilder. Jeg velger å kalle hagen for ganske "vill". Det er ihvertfall det som er planen etterhvert. Vil helst ha minst mulig å luke!...Så her er litt hage-nytt fra meg:)


Den grønne "boksen" du ser på det høyre bildet, er en gammel kjøleboks, som var gravd ned under den gamle hytta vår. Så i gamle dager, før kjøleskapets tid.. Ble denne brukt til å holde maten kald. Nå synes jeg den passer perfekt til å ha blomster i!



Her er jo da håpet om at det skal bli så tett med stauder at jeg ikke trenger å luke mer! Sukk... Det er lov å drømme!!



På bildet under har jeg sådd salat og reddiker. Prøvde på det i fjor, også, men da var jorda så dårlig at det bare ble no puslete greier. Men i år har jeg kjøpt hønse-gjødsel! Og du verden som det lukter!.. For jeg har ikke bare brukt det i grønnsakshagen nei; Alle bedd og potter er fulle av det nå, og det lukter ikke akkurat godt, for å si det pent!


Til og med rabarbra'n har blitt kjempesvær i år. Moro!


Og så må jeg jo innrømme det, at dukker det opp en koselig plante eller staude, så må jeg jo bare la den stå. Med det til følge, at grønnsakshagen også er full av Kornblomster, Margaritter, markjordbær og bjørnebær... Men pytt!..


Minstemann og jeg var i skauen og spikka masse pinner her om dagen. De har jeg brukt til å fylle opp mange potter med, for å støtte opp erteblomstene. De har jeg plassert over alt. Så jeg håper de virkelig blir store og fine! (Det regner jeg faktisk med, med all den hønse-gjødsla jeg brukte der!..)

Og så fikk jeg noen tomatplante-stiklinger av ei venninne. Hun hadde rett og slett skjært opp ei tomat i skiver, og lagt de i jorda, og vips så kom det masse skudd! Så dette er dagens tips! Da trenger vi jo ikke å kjøpe tomat-frø mer, ihvertfall!! Men jeg satt noen av de rett ut i urtehagen, (som er den gamle sand-kassa til ungene), og er litt spent på om de klarer seg der! Skal dele opp resten og plante de inne først, så får vi se hva som blir best:)



Her er det både bakke-foto og "flyve-foto" fra 3. etasje. Eller 2. etasje... Spørs hvordan man ser det:)



Foto: Ninas Interiør

Ha en fin dag! Klem

5 kommentarer:

  1. Kjempekjekt med gamle funn i hagen som kan brukes på nytt;)
    Ha en fin mandag og du....jeg har konkurranse på bloggen min, ta en titt om du er lysten på premie;)
    Klem fra Maja

    SvarSlett
  2. for en stor og flott hage du har!!

    ha en flott mandag videre:)

    SvarSlett
  3. Den "blomstergryten" var berre så lekker:))
    Får aldri nok av slike skatter som jeg kan bruke til blomster:)
    Hagen din er et syn for øyet:))
    Ønsker deg en flott dag,klem:)

    SvarSlett
  4. Så mange smarte tips, da !
    Tenk å bruke sandkassa til urtehage :)
    Og å lage nye tomatplanter av tomater...

    Jøss, du har litt av en hage å holde styr på !
    Jeg vil ha så liiite som mulig å luke jeg også.
    Nok med plenklippen, hi-hi :)

    SvarSlett
  5. Spennende hage !
    Så kjekt med flere etager da!
    Lykke til med forsommeren,kosa deg masse!
    Goe klem fra Sol

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar hos meg! Blir såå glad!:) Klem Nina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails