onsdag 13. mai 2009

Èn plomme her, og èn plomme der...

Vi har et plommetre som blomstrer så vakkert akkurat nå. Og hvert år håper jeg at det skal komme mange plommer på det. Men tror du det gjør det, da? Neida! Det starter kanskje med 4-5 plommer, og etter at fuglene har tatt sitt, sitter vi igjen med maks 2 plommer! Og det verste er, at de er veldig søte og gode, òg! Så hele familien må jo da dele broderlig på den ene plomma som er igjen!... Så jeg venter spent på hva som skjer i år!:)


Jeg fant denne 2-fargede Margaritten her i går, og synes den var så pen, så den måtte bare bli med meg hjem. Den står i en potte fra Indiska.



Foto: Ninas Interiør

Ha en fin dag! Klem

4 kommentarer:

  1. Jeg vet ikke bedre enn at derre får kaste garn rundt plommetreet, jeg.
    Husker en religionstime jeg hadde for mange år siden, emnet var Adam og Eva, da var det en gutt som rakte opp handa og sa : "Jeg synes Gud kunne ha gjerdet inn epletreet sitt, jeg." :) :)

    Beste hilsen Lilleba fra Rusk og Rask

    SvarSlett
  2. Nett er en god ide - det har vi... Har også begynt å binde ned greinene og det gir flere plommer - mitt tre er fem år gammelt, men det var ført i fjor at det bar litt skikkelig med frukt - jeg har et viktoria tre - kjempegode plommer!!! hÅPER DERe får nyte herligheten i år!
    HIlde

    SvarSlett
  3. Hei Nina!
    Nå måtte jeg le litt ;) 2 plommer, ja det er ikke akkurat nok til å lage syltetøy av en gang ;) det kommer kanskje flere i år? Vi får krysse fingrene for det!
    Natti natt!
    Klemmer fra meg

    SvarSlett
  4. Flaks at det ikke er bare mitt plommetre som streiker !!! Det var ca 10 plommer i fjord. Men shitt au...det bruker å vere masse blomster da om våren:))
    Ha en flott 17.mai,klem:)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar hos meg! Blir såå glad!:) Klem Nina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails