mandag 17. august 2009

På loppis i Smögen...

Vi måtte jo finne på noe i det dårlige været i sommer, så da tok vi oss en liten tur til Smögen, sammen med gode venner. Der er det kjempekoselig! En stor havn med mange gedigne båter, masse små butikker langs havna å gå å titte i, og en og annen loppis i noen små buer.

Og jeg var jo nødt til å gå og titte litt, når det først var en loppis i nærheten!

Plutselig fikk jeg se en tjukk, sammenrulla hekla bunt. Litt gulna og falmet, men den var utrolig lang! Og kjempekoselig mønster på, var det òg! Det skulle mannen ha 40,- kr. for. Helt utrolig! Tenk den som har sittet og hekla det mellomverket der i time etter time, og så blir det solg for en så liten sum!

Så det har jeg nå vaska, og fått det like hvitt igjen. Tenkte jeg skulle bruke det som mellomverk i gardiner til stua.

Denne koselige "sølv-sausebollen" ( eller hva det nå er...) fant jeg også på samme sted, til samme pris!

Nabo`n har en kjempefin hage-hortensia som jeg har vært og stjelt litt av i dag.( Tror det er det den heter?..) Måtte bare pynte opp litt på kjøkkenet..:)

Foto: Ninas Interiør

Ha en fin dag, alle sammen! Klem


8 kommentarer:

  1. så fnt det var. Heldige deg som ble eier av dette til en hyggelig pris.
    Klæm Susanne

    SvarSlett
  2. Hei!

    Flotte skatter du har funnet på turen din. Dette var noe å pynte opp med. Heldige du. Fin blog du har. Legger deg til bloglista mi følger deg.
    Klem fra Ragnhild

    SvarSlett
  3. Oj, så heldig du har vært. Det må da kalles et ekte røverkjøp!!!Både bollen og metervis med heklet mellomverk nesten gratis!! Og et besøk i herlig Smøgen!! Kan man ha det bedre da???

    SvarSlett
  4. Her var du heldig med billige og fine skatter!

    Klem Lenemora

    SvarSlett
  5. Det var litt av noen kupp, må jeg si! Håndarbeid kan en få for en slikk og ingenting på bruktmarkedet. Det er underlig med tanke på hvor mye arbeid som ligger bak, og det er jo også populære ting. Men det var jo heldig for deg :)
    sølvbollen er jo kjempeflott! Skjønner godt du er fornøyd med funnene :)

    Og takk for navneforslag til mine høner. Det er artig å få mange flotte navn å velge i :)

    Ha en fin torsdag! Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  6. Hei, så fine ting som du har kjøpt :-) Ha en fin kveld :-)

    SvarSlett
  7. nydelig mellomverk du har funnet deg til en slikk og ingenting pris:)

    Ønsker deg en kjempe fin helg!!
    Her blir det kos med en skål M og boligpluss;)

    klem Lillan

    SvarSlett
  8. Min mamma var flink til å hekle, og hun lagde mange fine mellomverk til putevar, mm.
    Husker at hun lagde til overlaken også..

    Du har gjort et kupp, som har fått kjøpt dette.

    De blir sikkert nydelige i gardiner :)

    Klem fra Lilleba på Rusk og Rask

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar hos meg! Blir såå glad!:) Klem Nina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails