torsdag 28. november 2013

Gulrotrundstykker...

For et par dager siden fikk jeg oppskrift på gulrotrundstykker. De har jeg bakt i dag, og de var bare utrolig gode!!
Så hvis du har lyst på deilige rundstykker til julematen, så anbefaler jeg virkelig disse!:-)
Gulrotrundstykker
10 dl hvetemel
2 dl sammalt rug 
2 dl havregryn
75 g. margarin eller 3-4 ss olje
1 pk. gjær
200 g. revet gulrot
1 ts. salt
(litt sirup/honning gjør seg veldig godt i disse!)
1/2 ltr lunken melk

Heves først til dobbel størrelse.  Jeg lagde 20 stk som lå tett i tett. Heve en 1/2 time til. Pensle med melk, og stekes i ca 12-15 minutter på 220 grader. Enjoy!:-)

                                                                       Foto: Ninas Interiør

Som du ser, begynner julen å gjøre sitt inntog hos meg. Har vasket litt vinduer, og fått fram duker og gardiner i dag, så da er det bare å få på plass staker og stjerner til helga. Det blir koselig!:-)

Ønsker deg en fin dag videre!:-)
Klem Nina

8 kommentarer:

  1. Dette ser godt ut. Det er jo godt med gulrot i bakst.
    Koselig å kunne starte med litt julepynting.
    Burde vasket vinduene her nå når det er så mildt.
    Men med minimalt med søvn i natt pga vond hals,
    og jobb i kveld så får det nok være.
    Ønsker deg ei herlig helg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, de var skikkelig gode! Vinduene går jo heldigvis ikke noe sted, så..;-)
      Ønsker deg god bedring, god vakt, og ei riktig fin helg!:-)

      Slett
  2. Nå skal jeg brette opp armene og lage en deig! Skal på nattevakt og ha minstejenta med fordi det er ingen hjemme. Men hun har jo fått så mange ideer om at hun ikke liker det og det brødet så nista kommer i retur nesten hver dag derfor lovde jeg hjemmebakt i dag! Men lurte bare på om det ikke er noe smør i den deigen?

    SvarSlett
    Svar
    1. Så dumt at jeg ikke så meldinga di før nå.. Du har helt rett, det skal være smør eller olje i deigen. Jeg brukte olje, og det funka helt fint! Håper minstejenta liker de, da! Jeg tenkte også å sende de med gutta mine på skolen:-)
      Lykke til!:-)

      Slett
  3. Åh, det så sannelig godt ut! Skal jeg virkelig prøve meg på en av dagene. :)
    Klem Madelén

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, de er verdt et forsøk, Madelėn!:-)

      Slett
  4. Så trivelig du har det på kjøkkenet ditt. Koste meg med innlegget under også.
    Rundstykkene hørtes gode ut.
    Så flink du er som har kommet så godt i gang. Her regner det såpass at noe vindusvask kom ikke på tale. Dermed kunne ikke julegardinene heller komme opp. Det må tas i rett rekkefølge, forstås:). Når de først er oppe kommer jeg i gang med alt annet.
    Ha en fin adventshelg. Kjekt at du er tilbake på bloggen din!

    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  5. Spurte Haren om han hadde noen gryn til meg, men det var tomt da gitt. Prøver med havregryn i stedet jeg. ;) Høres skikkelig gode ut. (Nei, jeg er ikke slem, bare morsom). :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar hos meg! Blir såå glad!:) Klem Nina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails