lørdag 28. mai 2011

Ny header og konfirmasjon...

Mye har skjedd her i heimen de siste månedene, og vi har bla. hatt konfirmasjon. Så tenkte å vise dere noen bilder fra den store dagen:)

Lilla ble gjennomgangstemaet. Det er en herlig farge, synes jeg, og passer like godt til gutter som til jenter. Og til interiøret her hjemme... Veldig viktig!:)

                                                               Et ferdigpyntet bord

Jeg lurte litt på hva jeg skulle ha blomstene i, for ikke å glemme hvilke blomster jeg skulle velge...
Så jeg lagde disse "linposene", som jeg tredde på utsiden av syltetøyglass jeg hadde spart på, stæsjet de litt, var en tur på Plantasjen dagen før, og Vòila...

                                                             Synes de ble søte, jeg!:)

                                                     Hver kuvert dekket jeg slik:

Ellers brukte jeg en tynn lilla duk, over den hvite, lilla kubbelys, gamle gelèglass med sand  fra Naxos som te-lys, (kan se de på de to øverste bildene..) og runde steiner på bordet, fra samme sted.

                                          Og til siste et lite bilde av konfirmanten:)

 
Det har blitt litt fler fornyelser også, men de får dere se en annen dag:)

Jeg har prøvd å lage meg en ny header i dag, også, men får den ikke så stor som jeg ønsker.. Så hvis noen har noen gode forslag, mottas de med takk!:)

Nå er pizza'n klar, så da ønsker jeg dere en riktig god helg!!

                           

17 kommentarer:

  1. For et nydelig dekket konfirmasjonsbord!! Linposene var en super idè. Skjønne blomster og bordet var helt etter min smak. Og en pen konfirmant!:-) Gratulerer med vel overstått!
    Headeren var veldig koselig! Jeg prøver selv å rette på str. på selve bloggens bredde så jeg kan nok ikke gi deg noen råd som ikke klarer det engang.
    Ha en fin lørdagskveld:-)
    Klem:-)

    SvarSlett
  2. Så flott bord du har dekket. Så lurt med dei linposene rundt blomstene. Blomstene var jo bare skjønne.
    Har drevet å pyntet til konfirmasjon i dag for sønnen til ei vennine. Legger sikkert ut litt bilder etterhvert.
    Ønsker deg en riktig god lørdagskveld og en god søndag :)

    SvarSlett
  3. For ett nyyydelig dekket bord, så lurt med linposene. Det likte jeg godt! Nydelige bilder!

    SvarSlett
  4. Hei.

    For en kjekkas. Nydelig dekket bord. Moro å stelle i stand til konfirmantfest.

    Ang header så kan du justere størrelsen i photoscape. Det gjorde jeg med min.

    Klem Mona C

    SvarSlett
  5. Gratulerer så mye med den kjekke komfirmanten!! Nydelige bord du har dekket!!

    Ønsker deg en fin lørdagskveld i regnværet! Klem fra Livy

    SvarSlett
  6. Hei igjen.

    Hent frem headeren din i "koble bilder" i photoscape. På høyre side der kan du justere headeren opp eller ned med verktøyet "størrelsesforhold". Det som står med % tegn. Prøv...

    Klem Mona C

    SvarSlett
  7. Tusen takk for koselige ord Nina!
    Headeren har jeg laget i Picasa(under kategorien kollage) - bildene blir så store av seg selv - veldig lettvint i grunnen! Hvis du ikke har prøvd det programmet vil jeg anbefale det(det er gratis om kan lastes ned fra nettet).

    Klem fra Livy

    SvarSlett
  8. Takk for gode råd, jenter!! Nå skal jeg prøve både det ene og det andre her, så får vi se om jeg får det til:)

    Klem Nina

    SvarSlett
  9. hei~¨¨
    så flott dekket bord, og for en flott konfirmant! gratulerer!!

    selv hadde vi konfirmasjon 15.mai, om du har lyst så er det bilder i bloggen om du blar tilbake..

    takk for koz hilsen, felles skjebne -felles trøst, vi får drømme om varmen alle sammen...

    fin søndag!
    magny

    SvarSlett
  10. Hei Nina :)
    Så NYDELIG pyntet, herlige farger
    og skjønne detaljer... Likte så
    godt ideen om blomster i syltetøy-
    glass med strie og blonder, så
    enkelt og så nydelig laget....
    Gratulererogså med konfirmanten ღ
    Kjempefin ny header du har laget
    deg også... Se innom Annes blogg
    Moseplassen på Diverse, der kan du
    finne masse tips og råd :)
    Ønsker deg en fortsatt fin helg ღ
    Stor klem fra Mette

    SvarSlett
  11. Gratulere med den nye headeren! Den var råfin! Har du laget den i Picknik? Tar isåfall gjerne imot "oppskriften" på hvordan du har laget den ;)
    Nydelig dekket bord, og de søte linposevasene falt jeg helt pladask for! Jeg tipser stadig om interiørdetaljer, diy prosjekt mm på facebooksiden til bloggen min, og hadde blitt kjempeglad om jeg kunne lånt et av bildene dine av de linposene med blomster? Linker selvsagt til innlegget ditt da ;)
    Klem fra Lise

    SvarSlett
  12. Hei på deg :)
    Så koselig blogg du har med mange fine bilder :))
    Kjempefint dekket bord, jeg hadde også konfirmant i år å pyntet med lilla å lyseblått siden vi var to som feiret sammen :))

    Har lagt meg til som følger å gleder meg til å følge deg videre :))

    Ha en fin søndagskveld
    Klem Mette :))

    SvarSlett
  13. Så flott, både bord og gutt. Lilla er virkelig flott. Ha en kjempefin ny uke..

    SvarSlett
  14. Så gøy å se bilder fra den store dagen, Nina!! Vakkert dekket bord! Kjempe-flott!

    p.s. Hvis du vil kan du maile meg bildet, så gjør jeg det så stort som du ønsker?

    STOR klem
    ANETTE:)

    SvarSlett
  15. Så flott bord! Og skikkelig kreatift med de lin pottene. Legger meg til som følger jeg for du har en super blogg.

    Klem Ingunn

    SvarSlett
  16. Gratulerer så masse til den flotte konfirmanten! Nyyydelig bord, Nina!

    :)
    AW

    SvarSlett
  17. Inspirerende og spennende blogg. Jeg landa tilfeldig innom pga leiting etter ideer til konfirmasjon... Og hva jeg fant:-) Nydelig, delikat og omtenksomt dekket bord. Mange gode ideer her. Nydelige bilder. All ære til jobben du gjør.
    Mvh Viola

    SvarSlett

Tusen takk for at du vil legge igjen en kommentar hos meg! Blir såå glad!:) Klem Nina

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails